måndag 22 november 2010

Sick oh no oh yes

Jag är sjuk. Störd i huvet. Väldigt förkyld. Helt pervers helt enkelt.
Ibland är det svårt att veta skillnaden mellan bakterier och virus som letar sin väg in i kroppen och ställer till det och huruvida det är samhällets bestämmelser om hur jag bör vara och hur jag sen frångår det som skaver trycker och klämmer och sätter dit mig både utanpå och inuti kroppen. Jag ropade under högljudda hämdaktionsminuten (istället för att ha en tyst minut på Transgender day of Rememberance höll vi en hämdminut på vår Transgender day of Vengeance!) ut Sjukpenning! Detta som referens att sjukdomsstämplen för homosexuella kvarstod till 1979, då en aktion på Socialstyrelsens trappa resulterade i att den nytrillträdda chefen för socialstyrelsen, Barbro Westerholm, att avskaffa sjukdomsbegreppet. Men fortfarande idag är transsexualism och sk "könsidentitetsstörning" klassat som psykiska sjukdomar. Kalla det känsidentitetsvariation damn it. Vad fan är ni rädda för? Att vi ska ta över världen? Varför inte?

http://queersmotkapitalism.wordpress.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar